♥ THEY ARE MY SUNSHINE ♥

Tuesday, November 1, 2011

Hatiku Tersentuh Lagi


Hatiku tersentuh lagi oleh orang-orang yang membuatkan hati aku menjadi begitu sayu*perghh ayat sangat tak bole blahh*siapakah orang itu dan dimanakah tempat kejadian tersebut jom ikuti cerita dongeng benar ini..huuu T.T

Kisah pertama...

Time nie aku kat dalam keta..tengah otw nak pergi merendek jenjalan dengan Along aku..so masa kat traffik light tu keta berhenti da lampu merah of coz la kena berhenti kan tidak tak pasal jer eksiden..haaa naya jer tu hehe..so keta berhenti kat depan bus stop nie..then kat bus stop nie ada sorang uncle and kalo tak silap aku uncle nie indian kot..kebetulan ari tu deepavali so maybe dia nak g beraya kot naik bas..tapi apa yang buat hati aku tersentuh and rasa sedih sebab fizikal uncle tu yang da tak larat nak jalan sebab bertongkat..rasa kesian jer tengok dia..and lagi bertambah sedih bila kami tengok dia and dia tengok kami balik dia angkat tangan kat kami..kami just senyum jer..then dia tengok Aleesya then dia melambai tangan kat Aleesya..aku rasa macam..ntah la tak taw nak describe macam mana perasaan aku time tuh..sedihhh sangat huu~ :( tapi time tu aku just harap dia selamat sampai ke destinasi yang dia nak pergi..tu jer..seriously sampai sekarang aku masih ingat muka uncle tu..huhu

Kisak kedua...

Sekali lagi hati aku tersentuh..kali nie time aku kat pasar malam..malam kemarin..masa jalan2 kat pasar malam tu aku tengok ramai pengemis..ada tu yang tak dak kaki..ramai..then masa aku tengah beli nasi lemak..ada sorang uncle nie pon nak beli nasi lemak tuh..dia tak dak sebelah kaki kot..aku rasa kesian jer..then bila dia nak beli nasi tu dia pon bawak la keluar duet dia hasil sumbangan orang..tapi laki yang jual nasi lemak tu tak amek duet pon..dia bagi jer..dalam hati aku pon kata "wahhh bagus btoi budak nie"huhu aku rasa terharu..tersentuh dan bermacam lagi perasaan terr yang ada dalam kepala otak aku nie..huu

Aku pon tak taw la kenapa hati aku nie cepat sangat rasa tersentuh and terharu..kadang2 tu kalo tengok iklan kat tv pon aku bley sebak..sebak dengan tiba-tiba plak tu..kalo iklan tu btoi2 mengharukan tak pa la jugak nie tak aku tengok iklan susu yang bebudak dok minum tu..yang bila minum jadi crdik tu..haa yang tu aku bley rasa tertouching..tertouching pasal apa pon aku tak taw la..macam sebak jer tengok budak2 tu pandai..macam terharu..hadehhh kadang2 bila fikir balik macam kelakar pon ada..lembut sangat ke hati aku nie?ntah la aku pon tak jawapan yang pasti HAHA :D

Okeh lahh..maybe nie entry aku yang last sebab esok aku da nak balik..kat umah tak dapat ler aku nak hupdate unless kalo aku jadi beli broadband..kalo tidak berhabuk lagi la blog nie..korang pon tolong2 lahh bersihkan sarang2 ngan habuk2 kat blog nie bila aku tak dak nanti yer..hee :)

Adioss amigoss.. :D

Monolog Dalaman:berdebar2 tunggu ari esok sebab kena balik sorang2..first time naik bas sorang2..doakan aku selamat sampai yer..act lagi berdebar nak tunggu 4 hb nie huhu..

No comments: